Wednesday, May 18, 2011

ザグレブ大学繊維技術学部 / University of Zagreb Faculty of Textile Technology



We had another workshop at University of ZagrebFaculty of Textile Technology today and I was so amazed by the way they made beautiful zdral and wrote Japanese letters perfectly on their wings for the first time. No one in Japan can guess that it was written by non Japanese speakers, really. But of course those students, each of them are an artist, they have really great eyes and techniques to create things. Thank you so much for your effort and smiles!

ザグレブ大学の繊維技術学部にてワークショップ。今回はファッション系の学生さんたちとのワークショップということで、最初の20分ぐらいは持参したタイの絹やインドネシアのバティック、着物の 絹生地を見てもらったりしてから鶴を折りましたが、またしても少し時間があればよかったかもしれません。といっても2時間近く行ったんですけどね。それから和紙のお人形もいつも通り、みんな興味津々でした。

そして肝心の折り鶴のできはというと、うーん、さすが!細かい作業になれている彼ら、手先がほんとうに器用で、できあがりも美しく、メッセージの日本語の文字も完璧に書いてくれました。すばらしい!

そしてまたまた日本から届いた折り紙を使いましたが、柔らかいととても好評でした(^^)。

No comments:

Post a Comment